Sabtu, Mei 08, 2010

HARI IBU 2010

Sambutan HARI IBU datang lagi... setiap hari minggu minggu kedua dalam bulan Mei merupakan hari ibu. Kalau sati ketika dulu aku mengucapkan SELAMAT HARI IBU kepada ibuku dan semua yang bergelar ibu tapi kini... hari itu merupakan hari meraikan aku sebagai ibu.




Tahun ini tahun keempat untuk aku diraikan sebagai ibu. ini bermakna anak aku telah berusia empat tahun.... saat paling gembira aku rasa pada tahun lepas 2009... pertama kalinya anak aku mengucapkan "CAMAT HALI IBU..." dengan pelat suaranya sungguh membuat aku terhibur....

Tahun ini aku lebih gembira apatah lagi melihat Hafiz semakin membesar.... mulutnya dah petah bercakap.... kaenahnya menghiburkan hati aku dan abang. walaupun sesekali dia membuatkan aku marah namun aku faham dan sedar bahawa itulah situasi anak-anak yang sedang membesar.




Melihat Hafiz semakin besar dan mula mengerti tentang kehidupan... aku dan abang cuba mendidik sebaik mungkin. dalam usia 4 tahun.... Hafiz dah baca Iqra' 2 . Hafiz telah mengenal hururf A hingga Z. Hafiz mula mengikut-ikut orang bersembahyang dan yang aku suka bila melihat Hafiz suka pergi Surau dan meminati kulia-kuliah di surau...

Aku yakin dengan jaminan Allah s.w.t bahawa doa para ibu bapa adalah doa yang paling makbul. Aku dan abang sentiasa berdoa agar Hafiz akan menjadi Hafiz suatu hari nanti dan menjadi anak yang Soleh insyaAllah....



Oleh itu... sempena HARI IBU tahun ini aku berazam untuk memantapkan diri untuk menjadi ibu yang terbaik....

SELAMAT HARI IBU buat ibu tercinta.... andai satu masa dulu kau merasa keperitan mengandung dan membesarkan anak-anakmu dan kini aku jua turut merasai semua itu... SEMOGA ALLAH MERAHMATI MU IBU.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan