Selasa, Ogos 03, 2010

DOA MAQBUL DI BULAN RAMADHAN

Assalamualaikum buat semua blogger....

Kini Ramadhan datang lagi buat keberapa kalinya.. bergantung kepada usia kita hidup dimuka bumi Allah ini.

Al-hamdulillah. bersyukur kepada Illahi kerana masih diberi kesempatan kepada kita untuk bertemu dengan Ramadhan tahun ini. Apabila Allah telah memberi ruang dan peluang kepada kita maka hargailah kesempatan ini dan rebutlah seberapa banyak manafaatnya kerana bulan ini adalah bulan ibadah dan besar ganjaran yang Allah janjikan kepada kita....

Menjelangnya Ramdhan tahun ini, teringt saya pada Ramadhan 2005. pada tika itu, aku masih belum punyai anak setelah setahun berkahwin. walaupun setahun itu bukanlah tempoh yang lama tapi... sunyinya sebuah rumah tangga itu apabila tidak ada penyerinya.

Walaupun setahun hidup berdua tanpa anak... belum lagi sampai tahap untuk melakukan segala bentuk perubatan yang dianjurkan... Yakin dengan kekuasaan Allah s.w.t... doa sahajalah yang menjadi pengikat aku dengan Allah s.w.t.

Menjelangnya Ramadhan... aku masih ingat pesanan abang... Bulan Ramdhan bulan sangat istimewa. Allah qabulkan setiap doa hambanya. Berdoalah setiap hari... anadai ada satu hari dalam Ramadhan itu Lailatul Qadar... pasti akan terkena doa kita pada hari tersebut sekiranya kita berdoa setiap hari...



Al-hamdulillah... pesanan yang tidak memeerlukan modal itu aku laksanakan... bersama-sama kami berdoa supaya dianugerahkan anak sebagai pelengkap kehidupan kami....

Allah taala telah menunjukkan kekuasaan-Nya. Yakin dan percaya dengan kuasa Allah... aku mengandung dua bulan selepas Ramdhan berlalu.... mula aku confirm mengandung... kandunganku sudah berusia 8 minggu... aku dan abang sungguh gembira.... Syukur pada Allah atas nikmat dan kurnia-Nya...

Apa yang nak aku kongsikan kepada semua blogger yang mengikuti blog aku ni... manafaatlah Ramadhan ini sebaik mungkin dan percayalah dengan janji Allah. Allah tidak pernah mungkir dengan janjinya....

Sebelum datangnya Ramadhan ini.... berazamlah untuk meningkatkan ibadah kita kerana bulan yang sangat istimewa ini tidak akan berseri dan tidak bermakna jika kita suramkan ia dengan perkara yang sia-sia....

Saya rasa semua peringkat manusia 'arif dan maklum akan hebatnya bulan Ramdhan. Semua orang boleh bercakap... tapi... mampukah kita merealisasikan Ramadhan itu?

Tepuk dada tanya IMAN...semoga kita akan tergolong dalam orang-orang yang sentiasa menjaga ibadahnya... AMIN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan