Isnin, Oktober 11, 2010

KENANGAN RAYA 2010




Sedar tak sedar dah masuk bulan Oktober. Kali terakhir aku menulis di blog ini pada Ogos yang lalu...

Begitulah lumrah alam. kesibukan yang tidak berkesudahan.

Sebulan berpuasa sudah berlalu. Syawal menjelma tidak terasa. kedua bulan itu telah pun ditinggalkan. Belum puas rasanya kesibukan beribadah dibulan Ramdhan. berterwikh, tadarus dan sebagainya....

Terasa baru semalam pulang ke kampung berhari raya bersama keluarga.... tapi hari ini... aku di sini, melalui kehidupan seperti biasa.... menjalankan tugas sebagai isteri, ibu dan seorang guru....

apa boleh buat, itulah hakikat kehidupan....

Biarpun semuanya telah berlalu.... aku tidak mahu terlepas daripada merakamkan detik indah berhari raya pada tahun ini dalam catatan ku ini... agar ianya menjadi kenangan abadi....

Apa yang menarik raya tahun ini.... aku berjaya menyiapkan baju raya untuk semua insan yang tersayang.... baju kurung untuk mak... baju melayu untuk ayah, jubah buat ibu bertuaku, baju melayu sumi, mini jubah ala-ala punjabi gitu.... dan mini jubah untuk aku sendiri....

Memang agak penat sikit tp aku sungguh berpuas hati....

so... bergembira di hari Raya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan