Khamis, Disember 31, 2009

Pertemuan dengannya... sesuatu yang indah...
Terasa ada keunikan dalam suara dan tutur katanya...
Keunikan yang aku sendiri tidak dapat menafsirkannya dan...
tidak tahu apa sebenarnya...
tetapi... daripada panggilan pertama,
aku mula Merinduinya....
Aku sering menanti panggilan keramat itu....
Suara itu kurindui..
Hati sering membisik "kenapa aku menanti panggilan itu?"
Aku tiada jawapan.....
Yang pasti... aku sentiasa menantikan suara itu.
Hari demi hari... suara itu bertamu dalam hatiku...
Aku merasai ketenangan....
Daripada perkenalan singkat....
lahir dari suara hatinya untuk melamarku....
Berderau darahku... berdegup jantungku...
Terasa bagai suatu mimpi.. Mimpikah aku..?
Tidak..... Inilah kenyataan....
Realiti kehidupan...
Aku buntu.. keliru...
Mencari jawapan yang pasti untuk suatu perjalanan kehidupan...
Menerima terasa seperti terlalu awal.... menolak, tiada alasan...
Tanpa solat istikharah, aku memohon kekuatan dari Allah untuk melalui sebarang kemungkinan.... aku menerimanya....
20 November 2004 berakhirlah zaman bujang aku dan abang...

Terpateri pada kad jemputan : ROZITA & KHAIRIL ANIZAN

# alamak... feeling le pulak ni.. bukan apa, sesekali menyingkap kisah lalu macam best pulak... layan perasaan.... senyum sendiri...

Apa-apa pun sesiapa yang baca doakan aku bahagia... :-)

Rozita

Tiada ulasan:

Catat Ulasan